onsdag 31 december 2008

Happy nytt!

Årets sista dag. Ett år som innehållit en massa sorg och ledsenhet och sårade människor. En vinter och vår då jag allt mer tröttnade på min relation, en majkväll hemma hos fel man, en sommar av berättad otrohet och alla frågor som följde på det, en höst av slut och nåt nytt med en annan man. Nåt kanske men inte ändå. Och såld lägenhet och köpt lägenhet.

Och en lilljulafton, till slut. En lilljulafton som blev en födelsedag.

Vi lagar mat inför nyårsbuffén hos Syrran och pussas och gosar. Ikväll får vi stoppa undan lusten att röra vid varann. Men värmen mellan oss är lugn och vacker så det gör inget. Vi vet nu, detta är vårt vi.

Jag hinner inte skriva allt jag vill, tankarna flaxar runt och landar på en massa andra ställen. Hos Yngstans mangateckningar, hos balsamicoreduktionen, hos skjortan jag lovade att stryka åt Äldsten som ska på middag ikväll (herregud, inte sa vi middag när jag var tånnis?).

Men jag återkommer. Såklart.

Gott nytt nästa år till er alla! Sålänge.

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Gott nytt till dig!

Anonym sa...

Gott Nytt År till dig, och hoppas 2009 blir ett helande och lyckligt år för er!