torsdag 4 december 2008

Julförkyl

20 dagar till jul. Sitter vid köksbordet och försöker jobba, men förkylning och tungt huvud.

Skrev bra igår, på den där texten som ska vara klar... sen. Inte förrän efter jul och alla helger och en hel vintermånad. Med tanke på det är den just nu inte så nära färdig som den borde, lite ångest över det kryper nära. Men allt känns ordning och reda och jag ser produkten framför mig. Bra det. Underlättar.

Mycket annat i livet ser jag inte framför mig. Underlättar inte. Men är rätt ok ändå.

Bo nånstans ska vi, barna och jag. Just nu står det en 60-talslägenhet uppe på en kulle och väntar. Säljarna ska tänka, mäklaren ska kolla upp övriga som tittat. Och vi ska sälja, inte minst.

Jobba ska jag. På vanliga jobbet men också kanske nån annanstans. Vet inget om det än. Inte om och inte var. Knappt ens hur.

Betala räkningar.
Kunna sova på nätterna.
Prata med en mamma som skriver ibland och vill att jag ska komma hem.
Inte längta.

Ska jag. Det blir bra.

Inga kommentarer: