tisdag 9 december 2008

Jul

Jul.

Ljusstakar med vitmossa och flugsvampar av papier maché.
Lussekatter i frysen.
Yngstan gnolar på julsånger mest hela tiden.


Pepparkakshus. Ska vi ha. Med Non stop på taket.
Apelsiner med nejlikor i rader. Röda band.
Lusselinnet, är det för kort i år?

Jo, det är ganska mysigt. Snart jul känns bättre än själva julen.

Fira med Exmannens familj.
Alla vet.
Om mig.
Inte om Lyckliga Paret och allt det.
Jodå, jag tar mitt ansvar för Rocky och det.
Det var jag och ingen annan som gjorde det.
Ingen tvingade mig.

Inga men.

Bara detta: julen kunde få gå fort i år.

4 kommentarer:

Grubblande Han sa...

Det kommer att gå bra på jul. Adjö och välkommen, fina vän.

"du har en vän här
Lita på mitt ord
Så länge vi stannar här
här på vår jord

Jag ska försöka släppa in dej så du får veta vem jag är
Inte för att jag vet så mycket själv men du kan hjälpa mej att se
Du vet ju var jag kommer från. Jag vet var du har vart
Nu har du så bråttom iväg men stanna kvar bara ännu en natt"

Caroline sa...

Om du vill vara där men vill att det ska gå fort så kanske det finns bättre alternativ. Det låter inte njutningsfullt och det kanske blir knäppt för alla; för x-mannen, för hans släkt, för dig, för barnen, om du ska sitta där och vilja skynda på?

Är det där genomtänkt?
Eller är det gammal vana?

Vardagslyx... sa...

Välj glädje! Välj ett val som känns skönt ända ner i magen!

Låter inte som du gjort det..

Lyckliga Hon sa...

Jag vill tro att det blir bra. Vi har firat massor av mysiga jular ihop och jag tycker ju om dem så mycket. Men svidet i magen kan jag inte förneka, det finns där. Vad kommer att hända? Kommer det att bli pinsamt? Kommer jag att bli ledsen och bara längta hem? Vet inte...