söndag 21 december 2008

Borde inte

Nej, det ska inte kännas såhär.
Oavsett vad jag är på väg till med Honom.
Oavsett vad detta är början på (för det vet vi inte) så är det en början.

Början som i
omättlighet
nyfikenhet
vill-vara-med-dig-hela-tiden

Det finns inga rätt och fel.
Det finns bara vad jag behöver.
Vad jag blir glad av
och ledsen.

Jag blir ledsen av
obesvarade sms
obesvarade mail
att det alltid (more or less) är jag som tar kontakt
att känna mig... pinsam? (ja, det är nog det ord jag söker)

Känslan av att det inte
borde vara såhär

Människor är olika.
Han och jag är kanske olika.
Han får vara som han är.
Det är inte fel,
men det passar kanske inte ihop med mig.

Jag måste ta ansvar för min egen lycka.
Eller... om man nu inte ska ta i:
Ansvar för inte gråta varje dag.

Inga kommentarer: