måndag 15 december 2008

Dumpa honom!

Vänner tillfrågas. Som alltid, ledsna dagar.

Vad ska jag göra?

Svaren kommer:
Dumpa honom!
Var med dig själv!
Utsätt inte dig för detta!
Du mår dåligt av honom och det är ingen bra signal.

Han blev oerhört sårad och ledsen när jag frågade om jag var nåt mer än ett juste ligg. Massor av bekräftelse kom. Så jag känner mig säker på att jag är det.

Men ändå får jag liksom inte plats i hans liv.
På ett sätt är jag glad för det, att han har ett liv där det är trångt.

Men samtidigt... inte.
Jag vill känna mig prioriterad.
Jag vill att han ska komma till min stad i jul och verkligen vilja träffa mig.
Att HAN ska fråga.

Det är väl det.
Att han-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo. Det är alltid man själv som måste ta ansvaret, även när det är någon annan som behandlar en illa.
Tyvärr.
Och även om man alldeles säkert är mer än ett ligg så betyder inte det att personen är kapabel att älska.
Och jag behöver bli älskad.

Lyckliga Hon sa...

Han behandlar mig inte illa. Han är bara lite sämre på kommunikation än jag skulle vilja. Jag vill ha svar och kontakt, han glömmer och hinner inte. Och när jag säger att det gör mig ledsen och osäker blir han besvärad. Svårt.