söndag 5 oktober 2008

Sömn

Jag har sovit ganska dåligt på sistone. Inte så himla underligt kanske, med tanke på allt som snurrar i mitt huvud. Men tröttande, inte desto mindre. Gäspiga dagar på jobbet och mindre ork att ta itu med saker, än jag skulle vilja.

I helgen har jag varit bortrest. Hälsat på vänner och latat mig. Och sovit. Jösses vad jag har sovit! Nästan genant mycket och länge. Inte så att någon tyckte det var märkligt, de vet ju. Och just det var så skönt. Är så skönt. Vänner som vet, som ser, som tar om hand. Jag vill inte vara liten, inte alls, eller behövande. Jag vill vara stark och full av ork och vilja. Men är det inte alltid. Och då är det fint med nån som lagar mat, tar med mig ut på en bar och låter mig sova tills jag vaknar.

Ny vecka nu snart. Och den är jag rustad för. Med ny ork och ny styrka. Och förvisso med PMS, men det fixar vi nog, magen och jag.

Inga kommentarer: