fredag 24 oktober 2008

Jag har en lägenhet!

Nu är det klart! Jag har en lägenhet. En liten andrahandslägenhet på en gata nära allt jag vill bo nära. Liten, men fin. Trångt blir det, men finns det hjärterum, ni vet.

Yngstabarnet pekade när vi cyklade förbi i morse, på väg till skolan:
- Är det dääär, mamma?
- Ja, gumman, där är det.
- Ska vi gå dit sen och titta?
- Ja, såklart!

Ja. Såklart. Vi ska titta, flytta in, bo.

Och Genus nappar direkt på en tanke om tjejfest: jag kommer som ett skott!

En lägenhet.
Har jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till lägenheten!!!

Allt kommer gå fin fint och yngsta verkar ju ta det ganska bra fast det kanske kommer stunder då hon dyker.

Kram till dig!!!

//M

Lyckliga Hon sa...

Tack, anonym!

ja, det kommer att komma ledsenhet i fler pytsar, det vet jag. Men jag kan hantera det. Har hur mycket energi som helst till det.

Kram!

Anonym sa...

Kan tro du har energi nu, hela blogginlägget är mer energi i.Man kan liksom "känna" av din energi.

Kram M

Lyckliga Hon sa...

Ja, så är det verkligen. Jag är piggare och mer sugen på livet, i nuet och i det kommande. Vad det än blir.

Kram!