tisdag 21 oktober 2008

Det kom ett brev

Jag sitter uppkrupen i soffan, precis som jag brukar, med laptop, filt och tekopp. Förkyld och dan. På bordet intill ligger det, brevet från mamma. Brev nr 2.

Jag har sprättat men vågar inte börja läsa. Så rädd för att bli besviken. Drar på det lite till.

Det kom ett mail också, från en snubbe som har en lägenhet jag vill hyra. Den där lite för lilla med det braiga läget. Skolådan. Han har sållat bland folk, skriver han, och jag är kvar. Tillsammans med hur många fler hoppfulla människor vet jag inte. Jag mailade tillbaka: jag vill ha den!

Nu återstår väntan. Och ett brev här intill.

2 kommentarer:

bless sa...

Gå vidare, gå tills det går bra!

Ibland får man gå långsamt, ibland ta en paus, ibland kämpa i uppförsbacke, ibland springa i ljuv sluttning. Allt finns i livet.

Lyckliga Hon sa...

Jag går just nu både snabbt och långsamt samtidigt. Trevar, letar och söker. Det är både skrämmande och ljuvligt. Men viktigast är att jag känner att livet är för mig! Mig också.