onsdag 19 november 2008

Träffad

Jag var på ett seminarium om jämställdhet och mäns våld mot kvinnor och om hur man jobbar praktiskt med de här frågorna mot unga killar och tjejer. Det var massor av bra saker som sas. Bland annat en hel del om makt och om manlighet.

En kvinna som jobbar på en kvinnojour sa det självklara: När man känner att man inte har makt över sitt eget liv försöker man ta makt på något sätt.

Jag kände mig så träffad att det gjorde ont.

Det är ju så vi har agerat båda två, jag och mannen. I en negativ spiral. Han har känt sig osäker och försökt skaffa sig makt genom att kontrollera mig och jag har återtagit makten över mitt liv genom att ljuga för honom. Det har gjort honom ännu mer osäker. Snurr snurr.

1 kommentar:

Anonym sa...

suck......
visst e det så, det e just då det e.

läser vidare....
Paulina