söndag 23 november 2008

Mardröm

Jag har drömt en mardröm.

Så sa han i morse, innan jag ens var riktigt vaken.

En mardröm? Vad handlade den om? Jag ville lyssna och hoppades kunna trösta.

Jag drömde att du skulle bo hos Barista hela tiden när du är i hans stad nästa vecka.

Suck. Jaha. Nu igen? Vi har ältat detta ämne en hel del nu. Tillräckligt om du frågar mig. Skulle jag kunna tänka mig att ha sex med honom? Ja, om det känns bra. Betyder att han är en person som det går att tänka sig mellan lakanen. Betyder inte att jag kommer att krypa ner mellan de lakanen nu.

Jag avbröt diskussionen innan den fick ny fart. Orkar inte ännu en gång dra min ståndpunkt: att jag lämnar för att hitta mig själv, att jag inte har för avsikt att inleda en relation med någon annan, eftersom jag tror att det skulle störa mitt letande efter mig själv.

Men det betyder inte att jag kommer att bli en eremit. Och det betyder inte att jag inte kan ändra mig om ett par månader eller ett år eller nån annan gång om det känns så.

Det betyder framför allt inte att jag har avgett nån slags ed om trohet fast det är slut till Mannen. Att jag inte ska inleda en ny relation är inget löfte, det är ett tänk. Och det handlar om mig och inte om någon annan. Det är för min egen skull.

Inga kommentarer: