torsdag 6 november 2008

Ord om sex

För precis två år sen skapade mannen och jag en blogg som hette Lyckliga paret skriver om sex. Vi skulle skriva var och en för sig, men om samma saker var tanken. Om våra drömmar, fantasier och tankar. De som var med redan då minns kanske hur det började och hur det gick sen. Allt kaos som blev. Allt det svåra, onda, förstörda.

Tomt och ödsligt. Lusten att ha sex försvann och lusten att skriva om det innan dess. Jag fick ett skal. En yta för att värja mig. Blev en asexuell person. Slutade känna och vilja.

Kanske att det kommer tillbaka om jag skriver om det? Om min längtan kläs i ord. Även om nån att vilja göra det med saknas behöver ju inte lusten saknas...

Längtar efter nära och lust och fniss och kläder-av och andas tungt och munnar som söker varann. Möts, möter hud. Svettigt, klängigt, ovanpå och inuti och nära nära. Armar ben mun händer och ta mig då!

Ja. Kanske kan det kännas så igen. Jag skulle vilja det.

3 kommentarer:

bless sa...

KLart att det kommer att kännas igen. förmodligen behöver du bara hämta andan. Sexualitet är ju faktiskt en av våra starkaste drifter. Men man ska se till att den kombineras med sensualitet och sensibilitet för gott resultat i längden, är min uppfattning. Fast jag får nog erkänna att ibland var längtan att bli lägrad och nära, starkare än än orken att vänta på all härlighet samtidigt och då satt sex rätt och slätt bra.

Lyckliga Hon sa...

Jaa. Så är det. Jag vill ha allt det fina och äkta och lång tid-på-oss. Men ibland känns t o m en snabbis på en toalett lockande. Bara nåt liksom.

Sidenlakan levande ljus och mildhet är inte min grej. Men innerligt får det gärna vara.

bless sa...

Om mildhet så tror jag att det krävs mer sensibilitet och sensualitet för att känna av när det är läge för ett hastigt påkommet kopulerande i hallen, innan man hastar ut i vardagshetsen, än vad det krävs för en lång och lugn afton. För med all tid i värleden kan man vänta in varandra, men är det bara nu eller inte nu så måste man kunna känna lust rakt genom vardag och prioritera den. För mig är det vida mer senualism och sensibilitet än sidenlakan. Tror jag, för jag har nog aldrig använt sidenlakan, så jag kanske borde prova innan jag utalar mig.=)