onsdag 12 november 2008

Hemma

Hemma. Idag var jag hemma i min nya lägenhet. Monterade bokhyllor och packade upp böcker. Inväntade leverans av säng. Satt på golvet och skrev dagbok (hade inget att sitta på där innan sängen hade kommit) och kände mig... hemma. Lite i alla fall.

Det luktar rumpa från lilla toaletten (Fast någon sådan inte varit i närheten av den på länge. Eller kanske just därför) och det finns inga lampor. Jo, i köket och på toaletterna, men ingen annanstans. Och så det här med alla konstiga brev.

Men grannarna, de jag träffat, är trevliga och... vanliga, lägenheten är fin och nyfixad och. Nu finns mina böcker där. Det kommer nog att gå bra att trivas. Jag måste bara vänja mig.

Längtar efter att vara där.
Längtar efter att där med barnen.
Ensam.
Med vänner.
Med nån speciell sen kanske.
Och ensam igen.

Inga kommentarer: