lördag 13 september 2008

Ett eget rum

Ja. Nu har jag en egen blogg och det känns fint. Ett eget rum, som Virginia Wolf skrev om för så länge sen, som jag längtar efter i alla bemärkelser. Jag börjar här.

Ensam hemma medan Mannen och Barnen är ute och picknickar i höstsolen. Jag och Katten och en varm laptop. En vän mailar en kram och kallar mig Hjärtat. Det värmer en frusenförkyld kvinna som är vilse i sig själv.

Det är lite tomt under trollhåret just nu. Eller... inte tomt, men kaosigt. Rörigt. Mycket. Kärlek och smärta och instängdhet och finhet. Och fulhet med. Jag berättar mer sen.

Hoppas du återvänder!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Då säger jag grattis till ditt egna lilla krypin! Hoppas att du kommer att trivas *ler*
Undrar oxå om du vill byta länk med oss så får våra bloggar fler besökare ... har tagit mig friheten redan och lagt in din fina blogg på länklistan ;)
Ha det!

Anonym sa...

Ett eget rum är bra att ha. Hoppas du kommer att trivas och ta plats här. Allt gott!

Caroline sa...

Hoppas du tar mer plats nu.

Anonym sa...

Eget rum behövs...och jag kommer komma åter hit och läsa =)

Stor kram till dig!!

bless sa...

Härligt att du tar plats.

Lyckliga Hon sa...

Tack alla fina för att ni hakade på hit och för att ni är så himla bra! Ni värmer mig!

/Lyckliga Hon

Anonym sa...

Äntligen, som jag har längtat efter att Du skulle skapa dig ett eget rum. Jag ser fram emot att följa din blogg och måste bara säga att du har ett helt annat språk här, en helt annan röst - en fantastisk röst. Jag är glad att över att vi äntligen får höra den utan att den sen omtolkas och kommenteras av någon annan (förutom vi som är här inne och lämnar några rader då och då).

Ta hand om dig!

Lyckliga Hon sa...

max power!
Kul att du hittat mig! Dina kommentarer har ofta lett till diskussion, hoppas slippa den men inte dem. Du är välkommen hit!