måndag 15 september 2008

Det får vara såhär nu

Mitt eget rum. Längtar efter mitt eget rum, mitt eget utrymme, att få ha min egen hjärna ifred.

Han är så mycket, där hela tiden med sina tankar och... sitt liksom. Jag får inte plats. Nu är det Den Stora Förändringen som tar all plats. Nej, jag vill inte förringa eller håna honom för det han gör och vill. Inte alls. Men det är så mycket. Så även om det som händer inuti honom är bra och fint så tar det fortfarande all plats. Nu är det det som är The flavour of the month.

Är jag otacksam som inte ser och förmår uppskatta? Ja, jag känner skuld över det. Men samtidigt inte. Jag har anpassat mig till hans sätt att vara så himla länge att det är mer än nog nu. Det räcker. Nu vill jag vara bara jag, knyta ihop mig själv. Den blyga unga småbarnsmamman jag var när vi träffades och den jag är nu. Linjen mellan dem. Och vara med barnen och vännerna. Tjejerna mest av allt.

Vi är i ofas. Jag är inte där han är nu och det är möjligen sorgligt. Jo, det är det ju. Men jag kan inte skynda på det som händer i mig för att kunna gå bredvid. Skulle inte vilja det ens om det gick. Det får vara såhär nu.

3 kommentarer:

bless sa...

Det jag kan läsa verkar vara väldigt långt från en blyg småbarnsmamma, så det är säkert ett härligt och malligt arbete att koppla samman alla dina krafter.

Jag har också ofta haft ett behov av vänner, särskilt kvinnor och det är för mig så att de perioder då mitt kvinnliga nätverk varit klent, har också min självkänsla varit klen.

Drömma-Lotta sa...

Jag tackar och kramar om.

Du skickar läsare till mig.
Får jag?
Säg till, maila om det är ok att sätta upp dig under Bodil och de andra..

/Drömma Lotta

Lyckliga Hon sa...

Bless:

Det är sant. Jag är en annan nu än då, verkligen. Och ändå samma. Jag ser linjen och det är coolt.

Vänner. Viktiga älskade tjejer. Utan dem vore det svårt. Svårare. Det är absolut så att under de tider i mitt liv då tjejerna varit färre och mindre nära/närvarande har jag varit svagare och mindre.

Drömma Lotta:

Tack fina du! En av dem... Ja, du får länka. Såklart! :-)

Stor kram!

/Lyckliga Hon