torsdag 14 maj 2009

Brist trots

Min lust. Min bristande-

Bristande? Enligt vilken måttstock då?
Jag mår dåligt av det men varför gör jag det? För att jag med mitt villintehasex gör en människa jag älskar ledsen? Mår jag dåligt utanför skulden? Hur ska jag kunna veta?

Om jag bara inte vill ha sex och det inte påverkar nån annan. Så är väl ingen skada skedd.
Om jag bara inte vill ha sex nu. I en relation med en man som vill det. Så. Ja...
Är skada skedd.
Då är det ett Problem. Som ska åtgärdas.

Hemläxa. Har jag fått:
Onanera.
Raka dig så kommer du att fokusera.
Se film. Vuxenfilm.
Sånt.
Jovisst, kanske funkar.

Men. Samtidigt blir jag galet provocerad av att känna mig som en brist. Ett Problem.
Mitt lidande är relationellt. Jag lider inte i mig själv utan för att jag är ett problem i en relation.
För att man inte kan ha sex ensam.
Eller. Det kan man väl, men det är ett komplement och inte en ersättning.
Inte en fullgod i alla fall. När man vill vara två.

Jag blir också som feminist väldigt arg och trött på alltihop.
Vill bara sova i pyjamas med allt mitt lurv kvar.
Och inte onanera alls.
På ren trots.

7 kommentarer:

Carin sa...

Vem har gett dig den läxan? Vuxenfilm är dte sista som skulle få mig sugen, näst efter rakning kanske...

Anonym sa...

Det här kommer att låta skittrist, men prova i alla fall om du/ni vill:

schemalägg sexet i några veckor.

Japp. Helt ospontant, vilket också gör det till något oneurotiskt. Om parten som vill ha sex vet att det blir sex på torsdag, så kan han/hon slappna av mer, slippa känna sig avvisad och försöka förgäves. Och samma sak fast tvärtom, om parten som inte vill ha sex vet att det blir sex på torsdag, kan man vila fram till dess och ställa in sig på att det ska ske, hinna fantisera om vad man ska hitta på och bygga upp en förväntning. Bägge respekterar överenskommelsen och håller sig till den i bestämt antal veckor, innan man pratar om hur det funkar och kanske släpper dealen eller förhandlar om den.

Värt ett försök?

Anonym sa...

Men hjälp, vad är det här?
Det måste vara en man (din?)som gett dig denna hemläxa.
Ni har ju för sjutton problem i er relation som inte är lösta än. Så typiskt manligt att kräva sex, trots att ni inte "landat" i ert Ni än.
Som kvinna vill jag inte ha sex om det finns en massa problem under ytan. Särskilt inte med den man som jag har problemen med.

Rakat är fint tycker JAG. OCh sexigt. Men aldrig på tvång, eller för att någon annan vill ha det så.

Alla dessa krav du har på dig måste kännas oerhört jobbigt.
Jag skulle ha låst mig fullständigt. Satt upp en mur runt mig som skydd.

Anonym sa...

Med tanke på hur strulig er relation verkar vara för tillfället så ser jag inget konstigt i bristande sexlust... Sex är ju (inte bara, men till viss del) ett uttryck för de känslor man har för den andre.

Den där hemläxebiten känns väl så lagom lyckad...

-Xerxes

Stina sa...

Gör bara så som känns bra för dig. Hur hållbart är det att ändra på sig för att passa i en relation?

Jag kan bara ha bra sex om jag känner mig bra och om jag känner att vi är bra. Annars avstår jag hellre.

Tipsaren om hemläxa kan väl inget veta om rakning gör skillnad, för dig. För mig gör rakning motsatsen.

Jag hade känt mig förolämpad.

Anonym sa...

Sexlust är inget man kan tvinga fram.
Lusten är något som kommer när man är trygg, pigg, glad,utvilad och inte känner krav på sig.

Krav dämpar lusten, krav på sex, krav på hur man ska vara...

Sex ska ske spontant, inte bestämda tider eller dagar, sex ska vara något som TVÅ längtar efter.

och så som ni har det just nu så förstår man varför lusten inte finns.Det kommer liksom sist av allt...det kommer fram när allt annat landat.

Och jag tycker även att läxa är barnsligt...vadå se vuxenfilm, onanera, raka dig....

Där kom kraven igen...att inte acceptera en person för vad den är...just nu....

Kan berätta att jag är periodare med sex...min Man förstår och accpterar det fullt ut och skulle aldrig komma på tanken att kräva sex, kräva onani, kräva rakning om jag inte har lust,ork eller så.

För han, min Man, VET att när lusten kommer så slår den till med full styrka,fullt ut, jag njuter och vill,hela tiden så därför är han lugn (om man kan säga så) dom perioder jag inte vill.
För han vet att snart kan en sexperiod komma igen och han vet vad han får då,vet vad som sker och det är värt att vänta på säger Han...

Be din Man se vuxebfilm och onanera istället så kanske hans lust minskar och slutar ställa krav och begära läxor...

Kram M

Lyckliga Hon sa...

Jaa kära ni. Jag antar att ni har läst senare inlägg. Jag klampade i klaveret utan att mena nåt illa, jag skrev bara det som kändes i magen. Jag vill att min relation ska fungera och kanske är detta sättet: att sluta blogga om den. I alla fall på ett ställe som Mannen vet om. Vi får se vad det blir.

Tack söta ni för era kommentarer och er förståelse. Betyder massor massor.