söndag 17 maj 2009

Att kommunicera

Sorg. Sorgligt.

Jag skriver dagbok på en ny blogg och det är skönt. Såklart.
Att ingen läser betyder att ingen blir sårad, att ingen ställer mig mot väggen, att det jag skriver inte blir en anledning att gräla.
Men det betyder ju också, än så länge, att ingen läser.
Ingen alls.

Det är nytt. Befriande på ett sätt.
Men också lite ensamt.

Jag kommer att vara kvar här.
Också.
Vilken blogg som blir mitt mesta ställe vet jag inte.
Det ger sig, antar jag.

Mannen tycker att det är ett problem.
Skriver att vi måste reda ut min syn på öppenhet och kommunikation.
Jag tycker att det är rätt lätt. Egentligen.
Min andra blogg är min dagbok.
Den läser ingen.

Vad det har med öppenhet att göra. Förstår jag inte riktigt.
Prata med varann ska vi förstås.
Fortsätta göra.
Fast lite mindre och mer koncentrerat.
Som att äta en dyr pralin i veckan istället för.
Billig choklad varje dag.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man få adressen till din nya blogg om man skickar en riktig mailadress, med riktigt för och efternam?
T ex maria.karlson@volvo.se

Jag menar att det då inte är anonymt,och du vet vem din läsare är.

Livet sa...

Skriv på människa!
Så länge du mår bra av det och jag hejar på under tiden och har inte heller intresse eller lust att snoka reda på adressen. Bloggen är till för dig. Tänk på det. Dina ord och dina känslor. Du behöver ingen publik till det. Kram

Lyckliga Hon sa...

Man kan få nya länken om jag kan känna mig säker på att det är lugnt. Ja.

Skriver gör jag, befriande är det. Det är som en dagbok som blir av.

Men visst saknar jag mina läsare.

Anonym sa...

Och jag som bara har en hotmail...räknas kanske inte som riktig även om mitt namn avslöjas med både för och efternamn när jag mailar...den dagen du kanske känner att du vill avslöja eller delge kanske man ska säga den andre adressen skulle jag nog t.o.m kunna avslöja mitt mobilnr som är helt öppet om man säger så...bara för att få följa dig...där...på andra...

Kram M

Anonym sa...

Har ej komenterat din blogg någonsin men följt den och alla andras åsikter(kommentarer) länge, länge.Började redan när ni bloggade ihop, du och mannen. Men när inlägget "Lusten" kom lade sig en lugn känsla över mig att någon så på pricken kunde sätta ord på MINA känslor. Att göra är en sak, att vilja en annan. Följer gärna med dig till din dagbok om du ger din tillåtelse. Det avgör bara du.
jasa.nilsson@tele2.se el. http://tekla1.wordpress.com/.Annars ha det gott!

Lyckliga Hon sa...

Länk kommer! Till de jag litar på. Dit hör du Tekla!

Vardagslyx... sa...

...jag skulle åxå vilja följa med! Vore spännande att få läsa dom ord som bara är dina (utan lite censur av rädsla och/eller omtanke för andra, vilket är naturligt!)

Om du vill, så finns jag på majagrumpe@hotmail.com

Carin sa...

Jag vill också hemskt gärna läsa om jag får. Finns på carin.brack@glocalnet.net samt www.aterfunnet.blogspot.com, fast jag har slutat skriva.

Anonym sa...

Om du tror du kan lita på mig så lämnar jag med min...mailadress...om du kan se Ip-nr så ser du att jag är samma M som skrivit i denna tråd och även förr...

lillbus86@hotmail.com

Kram M

Lyckliga Hon sa...

M: länk skickad! :)

Anonym sa...

Hej Lyckliga Hon.
Även jag har följt med här länge.
Jag skulle också bli gald om jag fick följa dig på andra sidan med.
Har kommenterat någon gång innan som anonym, men blir väl lite mindre anonym i.o.m detta, eller inte.
missismie@hotmail.com
Sanna