måndag 9 mars 2009

Vår, snart

Nej, det är ingen, säger ingen, känsla av vår i luften. Det är kallt, isregnigt och blåser på tvären.
Ändå känner jag att våren snart är här.

Vilken dag som helst nu är den där första, när ullkappa och tjocka korviga strumpor i lager på lager plötsligt känns dammigt.

Morgonen är ljus nu, även halv sju i morse när jag cyklade till jobbet. Fåglarna sjöng och regnet kändes tunt och mjukt.

Jag längtar ingenstans utan konstaterar mest att det snart är vår.
Kappa och stövlar av, vårjacka och Converse på.
Torrt och vindigt.
Sol som plötsligt värmer.

Läste en intervju med Andreas Carlgren, som på frågan om en bra egenskap han har svarade: jag tycker sällan att något är tråkigt.

Utan att ramla över i nåt överkäckt så tycker jag att det är en ganska juste inställning. Ska jobba lite på det.

1 kommentar:

Hans A. sa...

Här är det runt 0, snötäcke, ingen jävla vår alls.

Det får vara vilket det vill, vädret, bara det bestämmer sig.

Min vinterjacka är för varm, min blazer för kall...

USCH!