torsdag 19 mars 2009

Hår

Jag har ända sedan jul trotsat en av de viktigaste reglerna för en kvinna i vårt samhälle.
Jag har inte rakat mig.
Nånstans.

Det har varit lurv under armar, på ben och på muffen.
Ja, i några månader nu har det verkligen varit en muff.

Det var inte nåt medvetet experiment eller nån direkt vägran att anpassa mig.
Inte först.
Då var det mest lathet och stress
Och en envis torrklåda down under som gjorde att jag valde att låta bli att raka mig där.
För att se om det kunde hjälpa.

Men efter ett tag blev det en provokation eftersom det togs så.
En man nära mig började allt oftare påpeka att det var dags att-
Så småningom vara inte raka ordet
Eller redskapet
Utan det började skämtas om lie och machete

Jag skrattade också. Lite grand i alla fall.
Insåg att detta mitt allra mest privata inte alls är
privat.
Utan hans också
att ha åsikter om.
Och jag har låtit honom ha det.
Vem är jag?
Vem är han?

... Och håren på benen har han inte ens kommenterat.

10 kommentarer:

Caroline sa...

Vackrare med hår.
Så han får vad jag vill.

Anonym sa...

Man ska ha som man själv trivs med, inte som andra vill ha en.

Det är din ensak hur det blir slutändan, med eller utan och det ska accepteras av andra.

Anonym sa...

Hårig muff är vackrast. ALLTID!

Anonym sa...

Och hårig armhåla kan ge komplett kåtslag för den djärve som vågar nosa och nibbla lite.

Anonym sa...

Anonym: Nej det är inte riktigt sant. Det beror på vem det gäller och vad man tycker om den personen.

Man kan mycket väl anpassa sig lite och få en kick av att "bjuda på en upplevelse". Men, om man har fysiska skäl (som Lyckliga Hon), så får det bli som det måste.

Man kan ju fortfarande ansa lite (med en "skäggklippare" t ex.) eller färga håret, slingor osv.

Sen tycker JAG att oansat hårigt är mest inbjudande. Och hårigt sköte och håriga armhålor bevarar kroppens dofter bättre, och om man håller sig ren så blir det oerhört stimulerande att nosa i en buske.

Anonym sa...

Jodu man ska visst ha det som man bäst trivs med.

Kan ingen acceptera mig för den jag ÄR så är den inte värd mig och kan leta någon annanstans.

Skulle aldrig falla mig in i att göra något mot min vilja som jag inte trivs med.
Bara för att behaga en annan och själv vantrivas.

Anonym sa...

Men vänta nu...hm...hur kan jag har missat den här bloggen...Här fanns ju hur mycket intressant som helst att läsa och ta del av. Jag kommer defitnivt att återkomma
Ha de´
Emma

Anonym sa...

Lägg ut en bild på benen, förresten! Måste se gulligt och mjukt ut!misma

Anonym sa...

Nu brukar väl jag mest anse att Han är den som borde slappna av lite och inte gnälla och läsa in så mycket i allt Hon säger, men... I det här fallet så har han en liten, liten poäng tycker jag.

Sure, rakat eller inte är helt upp till Hon. Men ni har en viss aktivitet ihop - sex. Och om Han inte gillar orakat, så ser jag inget problem i att Han säger så. Det är liksom en faktor när man har sex ihop. Fast det kan självklart göras både smidigt och osmidigt.

Jag gillar inte att he oralsex om min tjej är orakad. Det vet hon, och hon rakar även om hon inte alltid tycker att det är så bekvämt, men hon vill ha oralsex så då är det det som gäller. Hon får jättegärna sluta raka sig om hon vill, men då kommer inte jag att ge oralsex längre.

Och ja, innan nån frågar, hon gillar inte hår heller, så jag kör helrakat precis som hon.

-Bob

Anonym sa...

Man ska ha som man själv vill ha det.

Vill man bjussa sin älskade på en liten gullighet så är ju det stämningshöjande. Mer menar jag inte.