söndag 18 januari 2009

Särbo

Ja, jag är en lycklig och nöjd särbo. Han flyttade igår, mannen jag älskar och ska leva resten av mitt liv med. Han sov hos mig inatt eftersom hans nya hem bara var en massa flyttlådor och isärmonterade möbler. Det var fint att ha honom här. Men i morse gick han igen.

Jag har varit där en stund nu ikväll, ätit middag och gått husesyn bland alla pryttlar. Pratat soffkuddar och hånglat lite. Hemma igen ganska snabbt. Yngstan i badet, lite prat med Äldsten som varit på bio, en liten skvätt jobb... Och nu ska jag sova. Ensam i stora sängen. Det känns bra.

Livet känns bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni lämnat den gemensamma lägenheten helt nu? Har de som köpte den tagit över?
Hoppas ni får det bra ihop nu. Skönt med lite egen tid också.

Lyckliga Hon sa...

Mannen har flyttat, jag flyttar också snart. Det är kaos av kartonger, udda möbler och halvtomma köksskåp. Men bra. Trivsel och lugn.

Fast nätterna är kalla. Saknar hans värme intill mig.