fredag 2 januari 2009

Livet, det nya

Det är vardag idag. Vanlig jävla fredag faktiskt. Fast så känns det ju inte. Det är lika mycket sova till halvelva och sen lulla runt i pyjamas halva dagen som det varit ett par veckor nu. Jullov i årets version är fina grejer.

Idag måste jag jobba lite. Saker ska vara färdiga snart och är det absolut inte. Jo, jobba är kul, jag älskar mitt arbete. Men just idag... nej jag vill hellre hångla. Gå en långpromenad i sol och rimfrost. Se en film (till). Sånt.

Men jobbet måste göras. Och snart - om bara några dagar - ska vi börja packa. Röja i källaren, dela upp saker på allvar och inte bara på papper. Ringa flyttfirman. Sånt.

Livet, det nya, börjar sen. Mitt nya liv som särbo och varannan-vecka-mamma till tre barn. Ensam vuxen i nya lägenheten. Målarfärg, möbelskruvande och sex på lunchen. Så kommer det att bli. I alla fall ett tag. Annorlunda. Och bra, det med.

Inga kommentarer: