onsdag 14 januari 2009

Snörvel

Jorå. Jag lever. Jag är bara dunderförkyld och har noll ork och inte en gnutta finurlighet i kroppen. Sov till halv tre. Såg en film - Maria full of grace - och drack en halv kopp te. Nu funderar jag på att ta med mig filten in till sängen och sova en stund till.

Eller kanske slötitta lite i en möbelkatalog. Om jag orkar hålla upp den framför ögonen.

Ja, gud vad jag självömkar nu. Jag hör det också. Fy skäms.

SÅ illa är det inte. Men det är trist och olägligt på alla de vis och jag vill faktiskt vara frisk på en gång. Jag vill vakna kl sex imorron bitti och vara kvittrande pigg och nyter (fast det är jag aldrig så tidigt.) Jag vill vara frisk. Jag vill att min kropp ska orka det jag vill.

Kryper ihop under filten och inväntar ett under.

5 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Jag har hört att under kan ske! Krya på dig...

Anonym sa...

Krya på dig!!!

Anonym sa...

Emma glömde skriva sitt namn här ovan!

mikebike sa...

Jag har börjat läsa din och din makes bloggar. har inte hunnit med så mycket än men det är fina grejer. fantastiskt vackra och känslosamma.

krya på dig.

Lyckliga Hon sa...

Vardagslyx:
Jag visst sker under. Just nu till och med. Jag är sjuk fortfarande, men livet är toppen ändå.

Emma: tack! Det värmer!

Mikebike: KUL att du läser! Och tack för fina ord! Det är lite som att få besök av sin idol ;) Jag är väldigt förtjust i din blogg, missar inte ett inlägg.